תפריט נגישות

רס"ן דן שרוני המלט ז"ל

דן שרוני
בן 30 בנפלו
בן יהודית וקורט
נולד בחיפה
בכ' באדר תש"ב, 9/3/1942
התגייס ב-אוגוסט 1960
שרת בחיל הקשר והתקשוב ר"מ משתלמים 19
נפל בעת שירותו
בכ"א בתשרי תשל"ד, 17/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה, בן ובת, הורים, אחות ואח

קורות חיים

דן, בן יהודית וקורט, נולד ביום כ' באדר תש"ב (9.3.1942) בחיפה. הוא למד בבית-הספר היסודי "שילה" ברמת-גן ובבית-הספר התיכון בכפר הילדים והנוער "הדסים". דן היה תלמיד חרוץ ושקדן והצטיין בעיקר במקצועות הריאליים - במתמטיקה ובאלקטרוניקה. הוא היה צעיר חברותי, פעיל בתנועת הצופים והצטיין בארגון טיולים ומחנות. בפעילות חברתית המשיך בכפר הנוער "הדסים", שם היה פעיל בגדנ"ע, הדריך בקייטנת נוער ויזם תערוכות אמנות ועבודות עץ ודיקט. כיוון שידע שפות אחדות תירגם יצירות ספרות מאנגלית ומגרמנית לעברית.

דן גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1960 והוצב לחיל הקשר והאלקטרוניקה. הוא עבר קורס אלחוטנים וסיים בהצלחה קורס קציני קשר והגיע לדרגת רב-סרן. דן היה קצין-קשר מצטיין, בעל ידע מקצועי רב, חייל ממושמע, מפקד ומדריך אהוב על מפקדיו ועל חייליו. בעת שירותו הצבאי ובתקופה הקצרה שהיה אזרח, למד שנה בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה בטכניון בחיפה וכן למד שנתיים בפקולטה למדעי החברה ולסטטיסטיקה באוניברסיטת תל-אביב. כאשר היה רב-סרן בצבא הקבע נשלח על-ידי צה"ל ללמוד באוניברסיטת הנגב בבאר-שבע וסיים בהצטיינות שתי שנות לימוד בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה. במלחמת יום הכיפורים היה דן קצין מערכות טלפונים של מרחב פיקוד הדרום. הוא פעל ללא ליאות יומם ולילה כדי לספק קשר מבצעי ליחידות הלוחמות בחזיתות. ביום כ"א בתשרי תשל"ד (17.10.1973) בזמן המלחמה, נפטר דן בבית-החולים בבאר-שבע והובא למנוחת עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול. השאיר אחריו אישה, בן ובת, הורים, אחות ואח.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו, קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי, כי דן היה אחד הקצינים המוכשרים, שנועדו לו תפקידים חשובים בחיל. המפקד ציין לשבח את תרומתו של דן למערכות הקשר במלחמת יום הכיפורים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה