תפריט נגישות

טוראי אילן ברוך ז"ל

אילן ברוך
בן 20 בנפלו
בן שפרה ושלום
נולד בתל אביב
בי"ט בכסלו תשי"ח, 12/12/1957
התגייס ב-מאי 1976
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 890
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום נפילה: יריחו
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 5, שורה: 1, קבר: 7.
הותיר: הורים, שני אחים ואחות

קורות חיים

בן שלום ושפרה. נולד ביום י"ט כסליו תשי"ח (12.12.1957) בתל-אביב. למד בבית הספר היסודי בגבעת שמואל, המשיך וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון 'רמז' שבבני ברק ו'מישלב' שבתל אביב.

אילן היה תלמיד חרוץ ונבון. אהב לקרוא ספרים ושעות רבות היה מבלה בחדרו, שקוע בקריאה או בהרכבת מטוסים. שנים מספר היה חבר בתנועת 'השומר הצעיר' בקן תל-אביב. היה בן מסור להוריו ודואג למשפחתו, אהב לסייע בעבודות הבית והצטיין במרץ רב. היה גבוה, בלונדיני, בעל עיניים גדולות וחיוך שובב. מטבעו היה אופטימי, עליז ושמח בחלקו.

כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים למד בכיתה השביעית בבית הספר התיכון. מאורעות המלחמה נתנו בו אותותיהם, ואילן נהיה לבחור רציני ומסוגר, ונהג להתבודד בחדרו ולהאזין למוסיקה. בתום המלחמה השתנתה גישתו אל החיים והוא החליט לעזוב את מסגרת בית הספר. אילן וחבריו הקימו בשכונתם מועדון נוער ועסקו בפעילות חברתית בקרב בני הנוער במקום.

אילן גויס לצה"ל במאי 1976 והתנדב לחיל הצנחנים. נשלח לקורס צניחה ואחרי כן לקורס חובשים קרביים, וזכה לתעודת הצטיינות. היה חייל טוב, אחראי ומסור לתפקידו. במסגרת שירותו השתדל שלא להדאיג את הוריו, הרבה לבקר בבית ולא התלונן על קשיים. בחופשותיו נהג לעזור להוריו והקפיד לשמור על קשרים הדוקים עם חבריו בשכונה ועם בני משפחתו. אילן סיפר לחבריו כי הוא שואף להישלח לקורס קצינים וכי חלומו הגדול הוא להתגורר בירושלים, לאחר השחרור מצה"ל.

ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977), במהלך אימונים, נספה אילן באסון התרסקות המסוק בבקעת-הירדן. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין שבהר-הרצל בירושלים. השאיר אחריו הורים, שני אחים ואחות.

במכתב תנחומים אל המשפחה השכולה כתב חברו: "אילן, כפי שרבים רואים אותו בודאי, היה תלמיד טוב, חייל בעל אינטליגנציה גבוהה. ומעל לכול היה בן אדם במובן הנעלה של המלה. בן-אדם שאהב את הפשטות, את החיים והיופי והגשים את עקרונותיו בכל רגע מחייו."

לאחר נפילתו של אילן קראו חבריו את המועדון השכונתי בגבעת שמואל על שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה