תפריט נגישות

סגן רמי שלגי ז"ל

רמי שלגי
בן 24 בנפלו
בן חיה ואורי
נולד בתל אביב
בז' באב תשי"ז, 4/8/1957
התגורר ברמת גן
התגייס ב-פברואר 1976
שרת בחטיבת הצנחנים
נפל בקרב
בכ"א בסיון תשמ"ב, 12/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: עין זחלתא
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן חיה ואורי, נולד ביום ז' באב תשי"ז (4.8.1957) בתל אביב. רמי התחיל את לימודיו בבית הספר היסודי "אחד העם" בתל אביב. בשנת 1967 עברו הוריו לגור ברמת גן והוא המשיך את לימודיו בבית הספר היסודי ברמת-חן. מגיל צעיר הקרין מאישיותו על הסובב אותו. הוא ניחן בכישורים רבים ומגוונים אהב אמנויות. ספרים, ספורט וחיי חברה. עקב נטייתו לאמנויות (הוא היטיב לפסל ולצייר) נתקבל רמי לבית הספר לאמנויות "תלמה ילין". רמי היה ספורטאי מוכשר בענפים שבהם בחר. אהב לרכוב על סוסים והשתתף בעשרות תחרויות רכיבה שבהן זכה בפרסים ובמקומות ראשונים. בעצמו גידל סוסים וחלם על משק עצמאי לגידול סוסים. הוא שיחק כשוער בקבוצת מכבי רמת חן בשנת חייו האחרונה היה שוער בקבוצת הכוח רמת גן.

בפברואר 1976 התגייס לצה"ל והתנדב לשרת בחיל-הצנחנים. הוא עבר בהצלחה את מסלול האימונים, סיים קורס מ"כים ובינואר 1977 עלה לדרגת רב"ט. אחרי כן נשלח לקורס קצינים, שאותו סיים בהצלחה ובאוגוסט 1977 עלה לדרגת סג"ם. רמי השתתף במבצע ליטני, שבו הוביל את מחלקתו במסלול הקרבות. כקצין בלט בכישוריו הגופניים, ביכולתו הצבאית ובכשרונו לטפח יחסי חברות עם מפקדיו ועם פקודיו. אמיץ לב היה, יפה תואר, נבון ובעל כושר מנהיגות.

הוא סיים את שירותו הסדיר בדרגת סגן והחל לעבוד עם אביו בהוצאה לאור שבבעלות הוריו. הוא התמסר לתפקידו כמנהל מחלקת ההפצה. בה בעת המשיך לעסוק בתחביביו כפסל, כצייר, כשוער בקבוצת הכדורגל של הכוח רמת גן וכרוכב על סוסים.

עם פרוץ מלחמת שלום הגליל נקרא רמי לשירות מילואים כמפקד מחלקת צנחנים. ביום השני למלחמה, 9.6.1982 הסתערה מחלקתו על עמדות מבוצרות של האויב בעין זחלתה. בקרב זה נפצע רמי פצעים אנושים. מלבדו נפגעו עוד עשרה חיילים. כארבע שעות נמשכו המאמצים לחלץ את הנפגעים משדה הקרב, תחת אש תופת של האויב. רמי הועבר במצב קשה לבית החולים. וביום י"ט בסיון תשמ"ב (12.6.1982) מת מפצעיו. בן 25 היה במותו.

הוא הובא למנוחות בבית הקברות הצבאי בקריית שאול בתל אביב. השאיר אחריו הורים, אח ואחות. שר הביטחון אריאל שרון כתב עליו למשפחתו: "רמי היה קצין מעולה, לוחם אמיץ ואהוב על הכל". מפקד יחידתו, משה סלע, שנפל מאוחר יותר בקרבות בלבנון, כתב למשפחתו: "רמי היה אהוב על חייליו כחבר שהשרה עליהם חדוות חיים וכמפקד המבצע תפקידו תוך אמונה שלמה בדרכו ובמעשיו". לזכרו של רמי הוקדשו ארבעת כרכי "ההיסטוריה של הצנחנים" מאת אורי מילשטיין, שהופיעו בהוצאת משפחתו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה