תפריט נגישות

רס"ן יעקב שילק שילה ז"ל

יעקב שילה
בן 32 בנפלו
בן ינינה ומוריס
נולד בפולין
בי"ט בחשוון תרצ"ו, 15/11/1935
התגורר ברמת גן
התגייס ב-ינואר 1953
שרת בחיל המודיעין, חיל שריון ''עוצבת ''ראם'', חיל השריון
נפל בקרב
בכ"ח באייר תשכ"ז, 7/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: שכם
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה וילדה
בעל עיטור המופת

קורות חיים

שילה יעקב בנם יחידם של הוריו נולד ביום י"ט במר חשון תרצ"ו (15.11.1935) בעיר קליש שבפולין. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה עברה המשפחה לורשה ושם היה בגיטו. כמו כן הוחבא תקופה במנזר עקב המראה הארי. בגיטו שימש כרץ קשר בין הכוחות.

לאחר ארבע שנות המלחמה יצאה המשפחה לארץ אך נתעכבה בדרך. אמו לימדה אותו קרוא וכתוב וגם חשבון, הוא נכנס לבית ספר יסודי והיה בין תלמידי כיתה ה'. בהגיע המשפחה לבלגיה היו לו קשיים שונים של בית ספר חדש, סביבה חדשה. בתום לימודיו בבית הספר היסודי החל ללמוד בגימנסיה הצרפתית אבל גם בה נקטעו לימודיו והוא נשלח לאנגליה ללמוד בפנימיית "איטון". הוריו לא הצליחו לכלכל אותו במקומו החדש והוא חזר לבלגיה.

בשנת 1949 עלה יעקב לארץ עם "עליית הנוער". עליתו ארצה היתה פרי החלטתו, הוריו לא יזמו זאת ואף שקלו להישאר באירופה או לחילופין להגר לארה"ב. תחילה היה בקיבוץ משמר העמק, לאחר מכן בקיבוץ גן שמואל. וכשהוריו באו לארץ והתיישבו בה העבירו אותו לבית הספר המקצועי "שבח", בו למד שנה אחת, אך בגלל מחלת אביו והצורך לעזור בבית מבחינה כלכלית הפסיק יעקב ללמוד.

בתקופה האחרונה לחייו עמד להשלים את לימודיו התיכוניים על מנת לקבל תעודת בגרות לאחר לימודים אקסטרניים בחשבו על לימודים באוניברסיטה. בשעת הפנאי אהב להאזין לעיבודים מודרניים של מוסיקה קלאסית, לשנסונים צרפתיים. הרבה לקרוא בצרפתית ואהב את המשורר ז'אק פרבר. הוא בנה דגמים של אוירונים ואניות וכך באו לידי ביטוי כישרונו למכונאות ואהבתו לטיס.

בינואר 1953 גויס לצה"ל, ושירות החובה שלו היה בצנחנים. לאחר מערכת סיני, אשר בה השתתף כצנחן בא-טור, נשאר בצבא הקבע בצנחנים. כך עבר קורס מדריכי צניחה ונשלח לצרפת כדי להשתלם שם בבית ספר לצניחה. הוא נשלח בקבוצה לחוץ לארץ לערוך הצגת צניחה וכך לקח חלק בתחרות בינלאומית בצניחה חפשית אשר נערכה בצרפת. לאחר מכן נעשה קצין ושימש כשליש בבית-הספר לצניחה.

לאחר שנפצע קשות ברגלו עקב תאונה עבר לחיל מודיעין בשנת 1960 מפני שידע ושלט בצרפתית ובאנגלית. אך המעבר לא היה קל בשבילו והגעגועים לצנחנים לא פסקו. במשך שירותו הושאל לצנחנים כמפקד קורס מדריכי צניחה לקצינים וחיילים מקונגו. במסגרת חיל המודיעין נשלח לחו"ל בשירות המדינה. הוא שירת כקצין בחיל המודיעין באמ"ן מחקר ובערב פרוץ המלחמה שירת במודיעין קרבי.

במלחמת ששת הימים שירת כקצין מודיעין בחטיבת שריון ונלחם בקרבות שכם. ביום השלישי לקרבות, הוא כ"ח באייר תשכ"ז (7.6.1967), נפל בקרב שנערך במבואות העיר המערביים. הוא התנדב לכוון את מטוסינו בעת מתן סיוע קרוב כדי להגיע לעמדת תצפית מתאימה, עבר כשני קילומטרים בג'יפ, בשטח שהיה נתון לאש האויב ואף שידע כי האיזור אינו מטוהר, המשיך לאחר מכן לנוע לעמדת התצפית בטנק אשר אסף בדרך - ותוך כדי תנועתו חיסל כוח אוייב אשר חסם את הדרך והפריע לו בביצוע משימתו. כך תואר המעשה שעל גילוי אומץ הלב שבו ורוח התנדבותו זכה לציון לשבח על ידי מפקד החטיבה.

הניח אשה וילדה כבת חצי שנה. הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי בעפולה והועבר לאחר מכן למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקרית שאול.

לאחר נפלו הועלה לדרגת רב-סרן. חטיבתו הוציאה חוברת ובה הונצח שמו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה