תפריט נגישות

רב"ט פרוספר פרי טויטו ז"ל

פרוספר טויטו
בן 20 בנפלו
בן דניז ואפרים
נולד בכ"ב באב תשמ"ג, 1/8/1983
התגורר בנצרת עילית
שרת בחיל הלוגיסטיקה בה"ד 6
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ב באלול תשס"ג, 9/9/2003
מקום נפילה: צריפין
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: נצרת עילית
הותיר: הורים, שני אחים - נתנאל ואבישי ואחות - דורין

קורות חיים

פרי נולד ב-1.8.1983 - גדל וחונך בנצרת עילית. בוגר מחזור ו' (תשס"א-2001) של ביה"ס יגאל אלון, בנצרת עילית.

פרי בלט בלימודיו: בזיכרון חזותי, ביכולתו הארגונית ובעזרתו לזולת. הוא היה מעורב בחברה ואף התנדב ב"קידום נועם" - ארגון הבא לקדם את הנוער בנצרת עילית.

לאחר סיומו את התיכון עם תעודת בגרות מלאה ולאחר שעבר טירונות בהצטיינות החל פרי בלימודי עתודה בביה"ס אורט מדים שבכרמיאל, שם סיים בהצטיינות כהנדסאי תקשורת וקולנוע.

כפרוייקט סיום הפיק וביים סרט שנקרא "יש חיים לאחר המוות", על חייל שנהרג בפיגוע בואדי-עדה, על השכול וההתמודדות שלאחר המוות. צחוק הגורל הוא שעברו שלושה חודשים מאז סיומו של הסרט ועד להירצחו בפיגוע חבלני בצריפין ב-09.09.2003.

ב-20.07.2003 - מיד לאחר סיום לימודיו האקדמיים, פרי התגייס לצה"ל ושובץ לחיל הלוגיסטיקה, שם החל את קורס המשקים ובלט ביכולתיו הפיקודיות. מפקדיו של פרי התרשמו מאוד מאישיותו ומתכונותיו והחליטו לשלוח אותו למבחני הדרכה בכדי שימשיך בחיל, להדריך ולפקד. מספר שעות לפני מותו התבשר פרי כי הוא התקבל להדרכה בקורס זה, לאחר שעבר בהצלחה את מבחני הקבלה.

פרי היה שילוב של מלאך ונשמה להוריו, למשפחתו ולחבריו. פרי היה גדול במימדיו, אך רך ורגיש מבפנים - היושר, הכנות והאיכפתיות פשוט קרנו ממנו. שמחת החיים תמיד בלטה על פניו שנראו כספר פתוח המזמן את כולם לקרוא ולהיעזר בו.

פרי הציב לעצמו המון מטרות בחייו ותמיד הצליח להשיגן על אף כל הקשיים הכרוכים בכך. את מורשתו זו העביר פרי לחבריו בדרישתו מהם לפעול להשגת מטרותיהם. הצלחה לפיו הוגדרה כהצלחת חבריו וכל הסובבים אותו יחד איתו, הצלחתו האישית לבד היתה חסרת ערך עבורו. חבריו נהגו לכנותו "אבא פרי" כיוון שתמיד דאג לכולם, תמך והיה לאוזן קשבת. חברים מספרים כי פרי היה "הדבק" המאחד בין כולם, הפסיכולוג שייעץ ופתר כל בעיה והבוגר מכולם שדאג שהכל יתנהל על מי מנוחות.

פרי נרתם לעזרה בכל עת שהתבקש ולכל אדם: בין אם להוריו, חבריו, מוריו וכל אדם אחר בסביבתו, כאשר כל עזרתו התבצעה ביסודיות ובצניעות. למרות שחייו היו כה קצרים ניצל פרי כל רגע מזמנו לעשייה, נתינה ולהגשמת חלומותיו הרבים. פרי שאף לגדולה, רצה ללמוד משפטים לאחר שירותו הצבאי ולהיות מקור גאווה להוריו ולמשפחתו.

פרי נקטף בשיא פריחתו כשנשלח בשעה 17:30 במסגרת תפקידו לאבטח את הטרמפיאדה בצריפין, כאשר בשעה 17:40 הגיע מחבל מתאבד ופוצץ את עצמו, פרי מצא את מותו בפיגוע זה.

דקות ספורות לפני עלייתו של פרי לטרמפיאדה, שמעו הוא וחבריו מוסיקה וביניהם היה השיר "שתישאר צעיר לנצח", פרי ביקש מחברתו לקורס שתקליט לו את השיר וטען שהוא נורא אוהב אותו. אך פרי לא זכה לשמוע שוב את השיר. ולצערנו פרי נשאר וישאר צעיר לנצח.

במותו הותיר פרי: הורים - אפריים ודניז ואחים - נתנאל, אבישי ודורין.

יהי זכרו ברוך.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה