תפריט נגישות

טר"ש אליהו אדוארד רובין ז"ל

אליהו רובין
בן 23 בנפלו
בן ויקטוריה ושלמה
נולד בעירק - בגדד
בז' באייר תרפ"ה, 1/5/1925
שרת בפלמ"ח - חטיבת הראל, חיל השריון מפח"ט 5
נפל בקרב
בכ"ב בניסן תש"ח, 1/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: ירושלים - קטמון
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: קיבוץ קרית ענבים

קורות חיים

רובין אליהו (אדוארד) בן שלמה וויקטוריה. נולד ב-1.5.1925 בבגדד, בירת עיראק. השלישי בין שבעה ילדים. כשנולד נקרא אדוארד. במלאות לו 15 שנה נרצח סבו בידי פורעים ערבים ומאז נקרא על שם סבו - אליהו. ב-1927, אחרי מות האב, עלתה המשפחה ארצה והוא בן שנתים.

בארץ למד בגן- ילדים, בבית-ספר עממי ובגימנסיה "הרצליה", שהספיק ללמוד בה רק עד הכתה הששית ואחר-כך עבר ללמוד במקוה-ישראל. הצטרף לתנועת "הנוער העובד". מסור לתנועה ופעיל בה. מצבה הדחוק של המשפחה אילצהו להתחיל בחיי עבודה. עבד בעבודות בנין כמשגיח ובעבודות אחרות, אולם שאיפתו היתה לחיות בקיבוץ.

בשנת 1942 התגייס לפלמ"ח. הרבה לטייל בארץ לאורכה ולרוחבה. עבד בהכשרה מגויסת בשדה-נחום ובמשמר-העמק. עבר אימון יסודי ונעשה "חבלן עצמאי".

בשנים 1945-1946 יצא לרזרווה, סיים את לימודיו האקסטרניים, למד בבית הספר למסחר ולחשבונאות ועבד אצל הקבלן בועז מרגולין כמשגיח בניה.

אחרי כ"ט בנובמבר 1947 נקרא לשירות בבית הקרן הקיימת לישראל שבבית-דגון. במשך שבועיים היו הלוחמים מכותרים ומנותקים. לאחר שהובאה לשם מחלקה של חי"ש נתמנה האחראי על הבית. משם הועבר עם קבוצת הפלמ"ח לחולדה.

השתתף בפריצת הדרך לירושלים.

נלחם על הקסטל - בקרבות ובזריעת מוקשים. השתתף בכמה קרבות בירושלים, לרבות הקרב על נבי-סמואל. עליז ואופטימי, חסון ורענן. חביב על חבריו, אף שנראה שונה מהם בהתנהגותו, כי שמר על "רשות היחיד" שלו. תמיד מצא ענין בדבריהם של בוני הארץ ומגיניה. עמד על דעתו בתקיפות וחבריו כינוהו משום כך בחיבה "אליהו סוס". לא חשש מפני סכנה.

בקרב על קטמון נשלחו ארבעה חבלנים עצמאיים והוא ביניהם. בשעת קפיצה מעל גדר נפצע מכדור אויב במצחו, ולפני שהספיקו להגיש לו "עזרה ראשונה" נפל ביום 1.5.1948 נקבר בקרית-ענבים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה