תפריט נגישות

סמ"ר ירון פיקהולץ ז"ל

ירון פיקהולץ
בן 21 בנפלו
בן צילה ועמוס
נולד ברמת גן
בב' באדר תשכ"א, 8/3/1981
התגורר ברמת גן
התגייס ב-27.7.99
שרת בחיל הנדסה גד' 605
נפל בפעילות מבצעית
בט"ו בכסלו תשס"ב, 29/11/2001
מקום נפילה: בקה אל-שרקייה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ושתי אחיות - חן ואיילה

קורות חיים

ירון נולד ברמת גן, והיה הבן הבכור במשפחה. הוא נולד ב-ב' באדר בבית חולים הקריה בת"א. למד בביה"ס יסודי בן גוריון בעיר, ואח"כ המשיך את לימודיו במגמת אומנות בביה"ס "תיכון חדש" ברמת גן.

שנות התיכון זכורות לכולנו כשנים היפות ביותר בחייו, בהן הוא פרח והצליח בכל אשר עשה: הוא היה יו"ר מועצת התלמידים, עורך העיתון, מעורב בכל הפעילות החברתית בביה"ס ובמיוחד במסיבות. ירון היה מקובל מבחינה חברתית והיה בכל עת מוקף בחברים ובחברות. ירון היה ילד של צחוק ושמחה, שידע לבלות ולהנות מכל דבר ובכל מקום, וחיוכו שובה הלב לא מש מפניו.

כשחושבים על ירון בהיבט החברתי ניתן לצטט את השיר: "הייתה לו בלורית מקורזלת שיער / היתה לו בת שחוק בעיניים / ועת הקיפוהו בנות עד צוואר / צחק הוא עד לב השמיים"

ירון, בכמעט 21 שנותיו גמע מהחיים מכל הטוב שבהם - הוא ידע להנות מאוכל טוב, בגדים יפים, אפטר שייב מעניין, נסיעות לחו"ל וחיים נוחים. אך יחד עם זאת הוא לא היה מפונק, וידע להעריך כל מה שקיבל מהוריו.

ירון ייצג את רמת גן במשלחת שגרירים צעירים שנשלחה לארה"ב בשנת 1997. במסגרת פעילות זו ירון נפגש עם עשרות בני נוער בארה"ב, שלחלקם זה היה המפגש הראשון עם ישראלי שמדבר ומספר על ישראל בהיבט החברתי, הביטחוני, המדיני והכלכלי וכל זאת "בגובה העיניים".

ירון עסק רבות בפעילויות חברתיות, ועל כך קיבל בשנת 1998 מילגה ע"ש קריניצי על פעילות חברתית, ובסיום לימודיו בתיכון קיבל את אות ההצטיינות מראש העיר על פעילות חברתית למען הזולת.

ביולי 1999 ירון התגייס לצה"ל חדור מוטיבציה לשרת את המדינה במיטב יכולתו. הוא שובץ להנדסה קרבית, ועם סיום הטירונות נשלח לקורס חובשים קרביים אותו סיים בהצלחה. הפעילות הראשונה שלו כחובש קרבי הייתה כשירד עם הגדוד לקו ברפיח. עם סיום הקו ירון יצא לקורס מ"כים, ושובץ כמדריך טירונים. את הטירונים שעליהם פיקד ירון ליווה לאורך מסלול הטירונות, באימון ובקו. הוא הקדיש את כל זמנו הפנוי בדאגה לחייליו - לבקר את החולים, לתמוך בחלשים ולחזק את הטובים.

הדאגה לזולת והאיכפתיות היו תכונותיו הדומיננטיות של ירון, והן אלה שהפכו אותו לנערץ על חייליו ואהוב על מפקדיו.

ביום י"ד בכסלו תשס"ב, שהוא 29.11.2001 (כ"ט בנובמבר) בבקעה אל שארקייה נגדע פתיל חייו של ירון: בשעה שפיקד על מחסום פתע שנועד למנוע כניסת מחבלים מפגעים לתחומי הקו הירוק - מחבלים שניסו לחדור לתחומי הקו הירוק פרצו את המחסום ברכבם וירו בירון.

ירון נטמן בבית הקברות הצבאי בקרית שאול והוא בן 20 שנה ותשעה חודשים בלבד.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה