תפריט נגישות

רס"ל מאיר רוזנבוים ז"ל

מאיר רוזנבוים
בן 29 בנפלו
בן צפורה וירחמיאל
נולד בחדרה
בל' באב תש"ד, 19/8/1944
התגייס ב-6.8.1963
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 433
נפל בקרב
בכ"ח בתשרי תשל"ד, 24/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: סואץ העיר
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 5, שורה: 7, קבר: 21.
הותיר: אישה ושלושה ילדים

קורות חיים

מאיר, בן צפורה וירחמיאל, נולד ביום ל' באב תש"ד (19.8.1944) בחדרה. הוא למד בבית-הספר היסודי "תחכמוני" בחדרה, אחרי-כן המשיך את לימודיו במדרשיית "נעם" בפרדס-חנה, ובשנת הלימודים 1962 - 1963 השלים את לימודיו בישיבת "חברון" בירושלים. במקביל למד באותה השנה בכתב את מקצוע הנהלת החשבונות במכונים הבריטיים.

מאיר גויס לצה"ל באוגוסט 1963 ולאחר הטירונות השתלם בקורס למדריכי נוער. הוא הוכשר כמדריך גדנ"ע, והוסמך להדריך בנושא קרב המגע. מפקדיו העריכוהו כחייל ממושמע וצייתן, מדריך מוכשר ואיש צוות מהימן. לאחר כשתי שנות שירות אושרה למאיר דחיית המשך שירותו הצבאי לצורך לימודים. הוא נכנס לפקולטה למדעי החברה של אוניברסיטת תל-אביב ולמד במשך שנתיים כלכלה וסטטיסטיקה. באותה תקופה גם נשא לאישה את חברתו אסתר. לאחר שלוש שנות דחיית שירות חזר מאיר להשלמת שירותו הצבאי, לתקופה של שלושה חדשים. הוא שירת בחיל השריון לאחר שעבר אימון הסבה, והוכשר כלוחם חרמ"ש.

בתום תקופת שירותו הסדיר היה נקרא לתקופות של שירות מילואים פעיל ביחידתו כמפקד כיתת חרמ"ש. עוד בתקופת לימודיו הגבוהים הצטרף לחברת "אמפא" ועבד בה במחלקת הנהלת החשבונות.

במלחמת יום הכיפורים השתתף מאיר בקרבות הבלימה נגד המצרים בחזית סיני. ביום כ"ח בתשרי תשל"ד (24.10.1973), במערכה על העיר סואץ, נפגע מאיר ונהרג בתוך העיר, תוך כדי ניסיון לפנות כלי רכב שנפגע. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול.

השאיר אחריו אישה - אסתר, ושלושה ילדים: סלעית, שחף וקיוית. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב שר הביטחון דאז, משה דיין: "מאיר ז"ל שירת בחיל השריון. הוא היה חייל מסור וחבר נאמן. כל מי שהכירו אהבו. זכרו של מאיר רוזנבוים הנו קודש, ונצרנו בלבנו בגאון".

מפקד יחידתו כתב למשפחה: "רס"ל מאיר ז"ל שירת ביחידתנו כמפקד כיתת חרמ"ש, והוכיח עצמו כאיש מקצוע מעולה, אמיץ ומסור. היה מקובל ואהוד על חייליו ובלט ברצונו לעזור לחבריו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה