תפריט נגישות

סמל אורי זרח חדד ז"ל

אורי חדד
בן 22 בנפלו
בן שרה ורחמים
נולד ברמת גן
בי"ד באדר תשי"ב, 11/3/1952
התגורר בגבעתיים
שרת בחיל השריון חט' 188 פלס"ר 45
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בסיון תשל"ד, 19/6/1974
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 9, שורה: 3, קבר: 27.
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן רחמים ושרה. נולד ביום י"ד באדר תשי"ב (11.3.1952) ברמת-גן. שם למד אורי ארבע שנים בבית-הספר 'פרדס'. המשפחה עקרה לגבעתיים הסמוכה, ואורי המשיך את לימודיו בבית-הספר 'בורוכוב'. אחרי בית הספר היסודי למד אורי בתיכון חדש בגבעתיים ואחרי כן עבר לבית ספר "עינות", בית ספר חקלאי וסיים במשלב, עד הגיעו מועד גיוסו לצה"ל.

אורי היה בחור יפה-תואר, שהקסים את רואיו בקומתו התמירה. היה מלא מרץ ושופע הומור ונתחבב על חבריו הרבים. הוא מצא עניין רב באמנות, צייר בעצמו והשאיר בעיזבונו ציורים-מספר, פרי מכחולו. היה חובב-ספורט והשתתף בצליחת הכנרת ובצעדות שונות. על סף גיוסו לצבא, ביולי 1970, הצטרף אורי לנח"ל - בגרעין 'נחושתן'. את מרבית שירותו הצבאי עשה בנח"ל מוצנח. עבר קורס-צניחה וקורס-מ"כים ועלה לדרגת רב"ט.

בראשית מלחמת יום-הכיפורים לחם בזירת הקרב האכזרית ברמת-הגולן. כעבור חודשיים עשה הסבה, הצטרף לחיל-השריון, עבר בהצטיינות קורס מקוצר וסיימו כמט"ק בדרגת סמל. "מט"ק מוכשר, אהוב על החיילים ומפקדיו. לאחר המלחמה סיים קורס מט"קים בהצטיינות" נאמר לפני שירותו בחיל החדש. הוא הועבר לאפריקה ופעל בגזרה מול הארמיה המצרית השנייה. בתחילת מרס 1974 השתחרר אורי מן השירות הסדיר. עוד לא הספיק למצוא דרכו בחיים האזרחיים, וכבר הוזמן לשירות-מילואים פעיל בתחילת יוני.

בשירות זה, בעת האימונים, נפל במילוי תפקידו - ביום כ"ט בסיון תשל"ד (19.6.1974).

הובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית של בית-העלמין שבקרית-שאול.

השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

מפקדו של אורי כתב להורים השכולים: "בנכם, סמל אורי ז"ל, שירת ביחידת שריון כמפקד טנק. היה מן המפקדים המצטיינים בפלוגתו. אהוב על חבריו, על פקודיו ועל מפקדיו".

ההורים הכניסו, ברוב עם ובטכס חגיגי, ספר-תורה, לזכרו של אורי, לבית-הכנסת 'אוהל רחל' שברמת-גן.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה