תפריט נגישות

סמל שמואל סמי יעקוסי ז"ל

שמואל יעקוסי
בן 20 בנפלו
בן רבקה ויוסף
נולד ברמת גן
בכ"ד בסיון תשי"ג, 7/6/1953
התגורר ברמת גן
התגייס ב-4.5.1971
שרת בחיל השריון גד' 9228
נפל בקרב
בי"ג בתשרי תשל"ד, 9/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: סיני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אם, אחות ואח

קורות חיים

שמואל, בן רבקה ויוסף, נולד ביום כ"ד בסיון תשי"ג (7.6.1953) ברמת-גן.

הוא למד בבית-הספר היסודי "עליות" ובבית-הספר התיכון "אורט" בעיר-הולדתו והמשיך את לימודיו בבית-הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה.

הוא היה תלמיד טוב עד לתקופת הלימודים האחרונה, כשחלה ירידה בלימודיו, בעקבות מות אביו. הדבר השפיע מאוד על שמואל וגרם אצלו משבר נפשי. הוא נטל על עצמו את עול פרנסת הבית וגם העדיף להיות קרוב ככל האפשר לאמו מאשר להמשיך בלימודים. אותו זמן התחיל לעבוד כמסגר במפעל גדול.

שמואל היה ספורטאי טוב, הצטיין בתחום הכדורגל ושיחק במסגרת קבוצת-הילדים של "מכבי רמת עמידר". הוא היה רציני בגישתו לחיים, רגיש, ישר ובעל מצפון, מסור ודואג למשפחתו.

שמואל גויס לצה"ל בתחילת מאי 1971 והוצב לחיל השריון. לאחר הטירונות ולאחר שעבר קורס מקצועות שריון, השתלם בקורס מפקדי טנקים והוצב לחטיבת- שריון בסיני, שם שימש בתפקיד סמל-מבצעים והוענקה לו דרגת רב-טוראי. לאחר חודשים אחדים הועבר לבית-הספר לשריון, אולם כשפרצה המלחמה הוחזר ליחידה קרבית וצורף לצוות-טנק כטען-קשר. הוא היה חייל טוב ובעל ידע רב, מילא את תפקידיו במסירות והיה אהוד על חבריו, שכינוהו בשם-חיבה "סמי". ביום י"ג בתשרי תשל"ד (9.10.1973) לחם שמואל ליד מעוז "מכשיר" בסיני. הטנק שלו נפגע בקרב מטיל "סאגר" והוא נהרג. זמן רב נחשב כנעדר, אך לימים נמצאה גופתו והוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול. השאיר אחריו אם, אחות ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה