תפריט נגישות

סמ"ר ניסן נחשון ז"ל

ניסן נחשון
בן 23 בנפלו
בן לבנה ויצחק
נולד בתל אביב
בי"ט בכסלו תשי"א, 28/11/1950
התגייס ב-12.2.1969
שרת בחיל השריון חט' 460, גד' 532
נפל בקרב
בכ"ג בתשרי תשל"ד, 19/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 5, שורה: 4, קבר: 30.
הותיר: הורים ואחים

קורות חיים

ניסן, בן לבנה ויצחק, נולד ביום י"ט בכסלו תשי"א (28.11.1950) בתל-אביב, וסיים את לימודיו היסודיים בבית-הספר "הירדן" בתל-אביב. נסו, כפי שכינוהו בני משפחתו וחבריו, אהב את הלימודים אולם היה קשור ביותר למשפחתו ודאג בגלל מצבה הכלכלי הקשה. הוא הפסיק ללמוד לאחר שמונה שנות לימוד והחליט לצאת לעבוד, כדי לסייע בפרנסת המשפחה וגם כדי להשתלם באופן מעשי במקצוע, שיוכל לפרנסו בעתיד. הוא החל לעבוד בבית-חרושת ליצור רהיטים, ובמקום עבודה זה נשאר עד מועד גיוסו לצה"ל.

ניסן היה חניך בתנועת "הצופים" וברבות הימים הדריך בקן התנועה ברמת שקמה. במסגרת התנועה השתתף במסעות ובמחנות רבים שנערכו לחניכים, הן כחניך והן כמדריך. בהיותו אוהב חברה לא הסתפק בחברותו בתנועת הנוער, אלא היה פעיל גם במרכז הנוער "בית דוד" שברמת שקמה. חלק ניכר מזמנו הפנוי בילה בעיסוק בתחומי ספורט שונים. הוא היה ספורטאי מצטיין, בעיקר בתחומי הכדורסל, התעמלות הקרקע והתרגילים על גבי מתח. למרות שחברותו בתנועת הנוער ובבית הנוער, ועיסוקיו הספורטיביים מילאו חלק נכבד מזמנו, הוא לא משך ידו גם מתחומים אחרים שעניינו אותו, והקדיש זמן גם להם. הוא היה נגן בחצוצרה בתזמורת הילדים הראשונה של תל אביב, שקיבלה פניהם של שגרירים ואורחים חשובים, השתתפה בתהלוכות ועסקה בלימוד ובחזרות רבות. נוסף על פעילות זו היה גם חבר בחוג לאלקטרוניקה בבית-הספר "עמנואל". במסגרת חוג זה בנה מכשירי רדיו והרחיב את ידיעותיו ואת מיומנותו. בכל הפעולות הללו היה ניסן דמות מרכזית, כל אדם שהיה במחיצתו נמשך אליו, ורבים רבים אהבוהו והעריכוהו בגלל נכונותו להעניק מזמנו לכל אדם ולחבריו הקרובים בפרט. הוא תרם רבות לחיי החברה של ידידיו באהבתו הרבה למוסיקה, לריקודים ולפעולות בידור. ניסן היה ידוע בקרב חבריו כרקדן מעולה ובעיקר היטיב לרקוד ריקודים יווניים. גם במסגרת המשפחה היה ניסן הטוב והשמח דמות מרכזית בכל אירוע ושמחה משפחתיים.

ניסן גויס לצה"ל במחצית פברואר 1969 והוצב לחיל השריון. לאחר סיום הטירונות ולאחר שהשתלם בקורס לנהגי זחל"ם, הוצב בתפקיד נהג זחל"ם ביחידה, ששירתה באזור תעלת סואץ. הוא עשה באזור זה בתקופת מלחמת ההתשה. גם במסגרת הצבאית, כמו בחיים האזרחיים, נמשך לבם של חבריו ליחידה אליו, וגם שם היה ניסן מוקד בכל אירוע. יחד עם זאת היה ידוע כחייל מסור ביותר לתפקידו, שמילא את כל המוטל עליו עד לפרט האחרון. בזכות הצלחתו בתפקידו מונה למש"ק-רכב בחטיבה שלו, שכן התפקיד דרש נכונות ואחריות רבה. ביחידתו היה ידוע כראש וראשון למתנדבים למשימות שונות. לאחר ששוחרר מהשירות הסדיר הוצב ליחידת מילואים והיה נקרא לעתים לתקופות של שירות מילואים פעיל. משחזר לחיים האזרחיים הלך לעבוד בחברה קבלנית לעבודות בידוד ואקוסטיקה, ועד מהרה רכש לו שם של פועל מעולה. בזכות מסירותו לעבודה, שקידתו וכוח הרצון שלו, דאגו מעבידיו לקדם אותו בחברה, ואחרי תקופה קצרה נעשה לקבלן-משנה של החברה בבניית מחיצות מגבס. הייתה זו שיטת עבודה חדישה שניסן התמחה בה, וביצע אותה ביעילות. על עבודתו זו זכה לשבחים רבים. בתקופה שלפני מלחמת יום-הכיפורים החליט להתחתן, ולהקים לעצמו משפחה ובית.

במלחמת יום-הכיפורים לחם ניסן באומץ-לב בקרבות לבלימת התקפות המצרים בסיני. במהלך הקרב לפריצת הציר לגדה המערבית של תעלת סואץ ביום כ"ג בתשרי תשל"ד (19.10.1973), נפגע ניסן בהפגזה ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ואחים. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה