תפריט נגישות

סמל עמוס ניר ז"ל

עמוס ניר
בן 22 בנפלו
בן חנה ושמואל
נולד בחיפה
בז' בניסן תשי"א, 13/4/1951
התגייס ב-אוגוסט 1969
שרת בחיל השריון מפח"ט 500
נפל בקרב
בכ"ח בתשרי תשל"ד, 24/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: סואץ
באזור מצרים
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

עמוס, בן חנה ושמואל, נולד בחיפה ביום ז' בניסן תשי"א (13.4.1951), כבן להורים מניצולי השואה. את שנותיו הראשונות עשה בקרית-טבעון שליד חיפה, וכבר מגיל צעיר הצטיין בכושר הסתגלות לסביבה, באומץ-לב ובהעדר כל הסתייגות וביישנות.

כשהיה בן שש עברה משפחתו להתגורר ברמת-גן, שם החל את לימודיו בבית-הספר היסודי "גאולים". הוא היה תלמיד מצטיין, בעל תפיסה מהירה וקלה, והיה ה"כוכב" הראשי בהצגות התלמידים בבית-ספרו. פעם השתתף גם בתפקיד הראשי בהצגה "היידי בת ההרים", שהועלתה במסגרת תיאטרון "תילון".

את לימודיו התיכוניים עשה בבית-הספר "אוהל-שם" ברמת-גן. מלבד הישגיו בלימודים הצטיין גם כספורטאי מוכשר במשחקי הכדורגל, הכדורסל ובטניס השולחן. בגלל מצבה הכלכלי של המשפחה, עשה עמוס ככול יכולתו להקלת נטל הפרנסה, ולצורך זה אף חיבר תשבצים בעיתוני תשבצים. את הידע הרב שרכש ניצל גם להופעות בחידונים ובשעשועונים ברדיו.

עמוס גויס לצה"ל בראשית אוגוסט 1969 והוצב לחיל השריון, אם כי הייתה בידו המלצה להצטרף לעתודה האקדמית, העדיף לשרת ככל חבריו. במסגרת שירותו סיים בציונים גבוהים סדרה של קורסים, לרבות קורס קשרי שריון. כמו כן השתתף בקורס מדריכים לידיעת הארץ. בתעודת השחרור שלו ציינו מפקדיו: "חייל ממושמע למופת, מסור, בעל ידע מקצועי רב ויזמה".

בראשית אוגוסט 1972 סיים את שירות החובה שלו, ומשיצא לחיים האזרחיים, נרשם ללימודי הסטטיסטיקה באוניברסיטת תל-אביב. את שנת הלימודים הראשונה סיים בהצטיינות, ובנוסף ללימודים עבד במרכזת הבין-לאומית והמשיך לחבר תשבצים. לדברי מיודעיו היה עמוס עלם עליז ונעים סבר, שהפיץ חום וחביבות לכל אשר פנה. הוא אהב לשיר, לרקוד ולשמוח, היה חבר מסור ויותר מכול - קשור מאוד לביתו ולמשפחתו.

במלחמת יום הכיפורים שירת כקשר שריון בקרבות הבלימה שנערכו בסיני. בקרבות שנערכו בעיר סואץ, ביום כ"ח בתשרי תשל"ד (24.10.1973) נתקלה יחידתו בכוח קומנדו מצרי ועמוס נפל בקרב. הוא הובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין בקרית-שאול. השאיר אחריו אב, אם ואח. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב שר-הביטחון דאז, משה דיין: "עמוס היה חייל מצוין וחבר למופת. עמוס היה אהוב על הכל".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה