תפריט נגישות

רב"ט אבנר סובה ז"ל

אבנר סובה
בן 19 בנפלו
בן רחל וירחמיאל
נולד בפתח תקוה
בב' באדר א' תשי"ד, 5/2/1954
התגייס ב-8.8.1972
שרת בחיל השריון חט' 401, גד' 46
נפל בקרב
בי"א בתשרי תשל"ד, 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מעוז ליטוף
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 8, שורה: 5, קבר: 15.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

אבנר, בן רחל וירחמיאל, מניצולי השואה, נולד ביום ב' באדר א' תשי"ד (5.2.1954) בפתח-תקוה. הוא למד בבית-הספר היסודי על-שם ארנון ברמת-גן. אחרי-כן סיים את לימודיו בבית-הספר התיכון-מקצועי "אורט ישראל" ברמת-גן והיה לחשמלאי.

אבנר היה חבר בתנועת הנוער "בית"ר" וגדל על ערכיה של תנועה זו. הוא היה חובב ספורט, הירבה לשחק בכדורגל ועסק גם באתלטיקה-קלה. מנעוריו היה חובב טבע, אהב בעלי חיים ואף גידל צבים, תוכים, דגים וחתולים. בן נאמן ומסור היה להוריו למודי הייסורים, שחינכוהו על ברכי המסורת היהודית ואהבת המולדת. מטבעו היה שקט וצנוע, אך אוהב חיים ומלא שמחת-חיים. בזכות אופיו הנוח וטוב לבו היה אהוב על חבריו. היו לו תוכניות רבות לעתיד והיה בדעתו ללמוד בטכניון בחיפה לאחר תום שירותו הצבאי. בתחילה ביקש לשרת ביחידת מתנדבים, אך הדבר לא נסתייע בידו והוא הלך באשר שלחוהו.

אבנר גויס לצה"ל באוגוסט 1972 והוצב לחיל השריון. לאחר סיום הטירונות נשלח לבית-הספר לשריון והשלים שם את הכשרתו כטען-קשר בציונים טובים. אחרי-כן הוצב לגדוד קרבי ושירת בגזרה הצפונית של תעלת סואץ. על חלקו בפעילות המבצעית ביחידתו הוענק לו "אות השירות המבצעי". חבריו ומפקדיו העידו עליו, כי היה חייל מסור, חבר נאמן ואהוד על כל מי שהכירו.

במלחמת יום הכיפורים השתתף אבנר בקרבות הבלימה נגד כוחות המצרים, שצלחו את תעלת סואץ. ביום י"א בתשרי תשל"ד (7.10.1973) בקרב שנערך באזור מוצב "ליטוף" נפגע אבנר ונהרג. תחילה הוכרז כנעדר, עד שבפברואר 1974 נמצאה גוויתו. הוא הובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין בקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה