תפריט נגישות

סמ"ר חזקיהו יחזקאל כהן ז"ל

חזקיהו כהן
בן 41 בנפלו
בן רינה ובן-ציון
נולד ברמת גן
בה' באדר תש"י, 22/2/1950
התגורר ברמת גן
שרת בחיל השריון גד' 7151
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה בטבת תשנ"ב, 31/12/1991
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

בן רינה ובן-ציון. נולד ביום ה' אדר תש"י (22.2.1950) ברמת גן.

חזקיהו למד בבית-הספר היסודי 'יהל"ם' ברמת גן ובבית הספר התיכון 'אורט' במגמת טקסטיל. את בחינות הבגרות עשה בכוחות עצמו במסגרת לימודים אקסטרניים.

באמצע חודש נובמבר 1970 גויס חזקיהו לשירות חובה בצה"ל. הוא התנדב ליחידת הצנחנים, סיים בהצלחה את מסלול הטירונות הארוך והקשה יצא לקורס צניחה והוצב לשרת בגדוד צנחנים. לאחר תקופה נשלח לקורס נהגי משאיות והוצב לשרת במפקדת קצין חינוך ראשי. חזקיהו היה אמור לסיים את שירותו בצה"ל בנובמבר 1973, אולם שחרורו עוכב בגין מלחמת יום-הכיפורים. בחודש אפריל 1974 שוחרר משירות חובה והוצב בגדוד מילואים של חיל השריון.

עם שחרורו המשיך לימודיו באוניברסיטת באר שבע. חזקיהו סיים לימודי תואר ראשון כמהנדס כימיה, עבד בתחום התמחותו בקרית המדע שליד מכון ויצמן ואף נשלח מטעמה להשתלמות בהולנד. בשנת 1988 נישא לחברתו אורה ובאוקטובר 1990 נולדה ביתם היחידה - טל. חזקיהו היה איש משפחה חם, אוהב ומסור. בתו הפעוטה היתה בבת-עינו. רגישותו הרבה לכל סובל התבטאה ביחס המיוחד שהיה לו לכל בעלי-החיים ועוד בילדותו אסף לביתו בעלי חיים סובלים וטיפל בהם במסירות.

חזקיהו אהב לטייל והרבה לעסוק בספורט ובעיקר ברכיבה על אופניים. היה בעל תבונת כפיים רבה וכתחביב עסק בעבודות עץ ונגרות. חבריו משירות המילואים סיפרו, כי חזקיהו בלט כאדם אינטליגנטי, נעים הליכות ונח לכולם. עקב גילו המתקדם היה אמור לסיים את שירות המילואים ביחידתו, שהיתה קרבית.

לבקשתו, אושר לו להישאר ביחידה תקופה נוספת. בתחילת דצמבר 1991 נקרא חזקיהו לשירות מילואים ויצא עם יחידתו למוצב שעל הגבול המערבי עם מצרים.

ביום כ"ה טבת תשנ"ב (31.12.1991) נפל בעת מילוי תפקידו. במהלך סיור שנשלח לאזור נטפים התפוצץ רימון וחזקיהו נפצע אנושות. הוא הועבר לבית-החולים יוספטל באילת, אך לאחר שלוש שעות נפטר. חזקיהו הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול. הותיר אחריו רעיה - אורה, בת - טל, אם ושתי אחיות - ליאורה וזיוה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה