תפריט נגישות

סגן מאיר לוינגר ז"ל

מאיר לוינגר
בן 22 בנפלו
בן לאה ומרדכי
נולד בצ'כוסלובקיה
בו' בטבת תרפ"ו, 23/12/1926
התגייס ב-1948
שרת בחיל השריון חט' 7, גד' 82
נפל בקרב
בז' בחשוון תש"ט, 9/11/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: כפר סוידאן
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: כפר ורבורג

קורות חיים

לוינגר מאיר בן מרדכי ולאה. נולד בו' בטבת תרפ"ו (1926) בעיר גאלנטה שבצ'כוסלובקיה. ב-1933 עלה לארץ. בעל השכלה עממית. התחיל לעבוד והתמחה כלוטש יהלומים.

בשנת 1944, בגיל 18, הצטרף ל"הגנה", אך פרש ממנה ועבר למחתרת לח"י, בה היה ידוע כ"צעיר הבלונדיני הגבוה" בכינוי "אהרן". היה עשוי ללא חת, תקיף במבצעיו ורך וחברי כלפי פנים.

פעם הוקפה חבורת צעירים והוא בתוכם ע"י שוטרים בריטיים והוא כבר הספיק להתחמק, אך חזר אל חבריו המוקפים: "לא יכולתי להפקירכם לבד", אמר. השתתף בהתקפות על הבריטים ובפיצוץ בית סטנטון בחיפה ושימש מרכז לאנשי-הכנופיות הערבים. זמן מסוים שימש בפעולות הארגון בחיפה בדרגת סגן. באחד החיפושים נאסר על-ידי הבריטים, אך שוחרר מחוסר הוכחות.

עם הקמת צבא ההגנה לישראל הצטרף לשורותיו במסגרת של גדוד לח"י בדרגה של מפקד מחלקה. בראש מחלקתו פרץ לשדה-התעופה בלוד ומשם יצא לטיהור הכפרים בסביבה. השתתף בפריצת הדרך לנגב ובכיבוש באר-שבע. נשלח לקורס-קצינים בנתניה, אך לא יכול לסיימו בגלל התחדשות הקרבות בנגב.

בחזרו לנגב השתתף בקרב על משטרת עיראק א-סוידאן ופנה עם מחלקתו, לאחר כיבוש המשטרה, לעבר הכפר סוידאן. למרות ההפגזה הקשה התקדם לקראת האויב. בתוך זחל, יחד עם כמה מאנשי מחלקתו, מצא את מותו, כשנפגעו מפגז של תותח, ב-9 בנובמבר 1948. למחרת היום נקבר בכפר-ורבורג.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה