תפריט נגישות

סמל יעקב פרידמן ז"ל

יעקב פרידמן
בן 23 בנפלו
בן רבקה ואליהו
נולד בתל אביב
בז' בשבט תש"י, 26/1/1950
התגורר ברמת גן
התגייס ב-יולי 1971
שרת בנח''ל, חיל שריון חט' 500
נפל בקרב
בכ"ג בתשרי תשל"ד, 19/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: ירושלים - הר הזיתים
הותיר: הורים ושני אחים

קורות חיים

יעקב, בן רבקה ואליהו, נולד ביום ז' בשבט תש"י (26.1.1950) בתל-אביב. הוא למד בבית-הספר "יסודי התורה" בבני-ברק ואחרי-כן השלים את לימודיו בישיבה התיכונית "היישוב החדש" בתל-אביב. בתום הלימודים החליט לדחות את גיוסו לצה"ל והצטרף אל ישיבת "בית התלמוד" בירושלים, שם למד עוד ארבע שנים. יעקב היה תלמיד מצטיין, נבון וחרוץ. בישיבה היה עושה ימים ולילות בלימודים ונמנה, לדברי מחנכיו, עם התלמידים המצטיינים לא רק בתלמוד תורה, אלא גם בהשקפות ובמידות. ראשי הישיבה העריכוהו וניבאו לו גדולות. הוא היה רציני בגישתו לחיים, ישר ובעל מצפון, מוכן תמיד לעזור לזולת. כל ימיו היה בן נאמן ומסור להוריו ודואג למשפחתו.

יעקב גויס לצה"ל בסוף יולי 1971. במסגרת "ישיבת ההסדר" והוצב לחיל השריון. לאחר הטירונות השתלם בקורס טען-קשר ובקורס שריון מתקדם. בתום הקורסים חזר ללמוד בישיבת "בית התלמוד" ויחד עם זאת החל לפעול בקרב עולים חדשים בעיירות פיתוח, היה נפגש עם בני נוער טעוני טיפוח, משוחח אתם ומביאם למוסדות חינוך בירושלים ובבני-ברק. יעקב אף התחייב לשלם את דמי החזקתם במוסדות והיה מגייס כספים מארגונים ומאנשים, שלמדו להעריך את מפעלו. ביחידתו נחשב יעקב חייל מעולה. הוא שימש דוגמא לחבריו במזגו הטוב ובצייתנותו. במשך כל תקופת שירותו בצה"ל השתדל שלא להדאיג את הוריו, הקפיד לכתוב מכתבים ולא הרבה לספר על קשייו, כדי שלא לצערם.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים הצטרף אל אנשי יחידתו והשתתף בקרבות נגד המצרים בסיני. ביום כ"ג בתשרי תשל"ד (17.10.1973) נפגע הטנק שלו, נפל לתוך תעלת סואץ וכל אנשי צוותו נהרגו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין שעל הר-הזיתים. השאיר אחריו הורים ושני אחים. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

בני משפחתו וחבריו הנציחו את זכרו בהקמת קרן בשם "אחיסמך", הפועלת להמשך מפעל חייו של יעקב. הקרן תומכת בהחזקת בני נוער במוסדות חינוך ומספקת להם לבוש ועזרי לימוד; כן יסדו הוריו קופה לגמילות חסדים, המעניקה הלוואות בלא ריבית לנצרכים. הקרן נקראת על שמו "קופת גמילות חסדים על שם יעקב פרידמן ז"ל".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה