תפריט נגישות

סגן צביקה דמסקי-מוסברג (פופסקי) ז"ל

צביקה דמסקי-מוסברג
בן 25 בנפלו
בן שרה ושלמה
נולד בפולין
בי"א בסיון תרצ"ד, 25/5/1934
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט בניסן תשי"ט, 27/4/1959
מקום קבורה: נתניה

קורות חיים

צבי, בן שרה ושלמה, נולד ביום י"א בסיון תרצ"ד (25.5.1934), בעיר רוזמין שבפולין. בנעוריו עלה לארץ דרך גרמניה. לפני שגוייס לצה"ל בשנת 1952 עבד במחלקת ההנדסה של עיריית נתניה. לאחר שסיים את שירותו הסדיר נכנס לצבא הקבע והגיע לדרגת סגן. בשעות הפנאי שלו אהב להתמסר לדברי אמנות ועסק בציור כחובב.

ביום י"ט בניסן תשי"ט (27.4.1959) נהרג צביקה בהתרסק מסוק הסיור בו היה במשימה מבצעית יחד עם הטייס. מטוס הפייפר טס נמוך בחיפושיו אחרי עקבות מרצחים של זוג מטיילים ליד המצדה.

מפקד היחידה של צביקה, סא"ל יאיר ביברמן כתב למשפחה: "הכרתי לראשונה את צבי לפני כ-8 חודשים משהגיע כקצין חדש ליחידה. בהתאם לדרישתו עליה עמד בתוקף, שימש בתפקיד מפקד מחלקה, לראשונה בחצבה ואח"כ בניצנה. בניצנה הוא התגלה עד מהרה כקצין אמיץ, חרוץ ומסור ביותר לתפקידו ולחייליו. זמן קצר לאחר נישואיו הועבר לתפקיד מטה במפקדת היחידה. גם את תפקידו זה ביצע בהצטיינות וביעילות רבה וזאת למרות שהתפקיד היה חדש עבורו ושונה מתפקידים אותם מילא בעבר. הוא הוכיח אומץ לב ותמיד שאף להיות במקום בו מתרחשים הארועים המרכזיים. ביום שני י"ט בניסן התקבלה ידיעה על הרצחם של שני מטיילים ליד מצדה. אם כי בהתאם לתכנית העבודה צבי ז"ל היה צריך להשאר באותו יום במשרדו, הוא יצא מיד לשטח במטוס בתקווה לגלות את הרוצחים ולהזהיר מטיילים אחרים שהסתובבו בשטח. בטיסה גורלית זו מצא את מותו ללא עת בואדי סויר ליד עין גדי. "בטיסה מרה זו איבדתם אתם ומירה את יקירכם ואילו לנו אבד חבר טוב ולצה"ל קצין צעיר ואמיץ. דמותו וזכרו ישארו תמיד עימנו כחבר וכחייל למופת".

צביקה הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בנתניה. הניח אישה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה