תפריט נגישות

סמ"ר חנניה לוי ז"ל

חנניה לוי
בן 28 בנפלו
בן ניחה וישראל
נולד בבלגיה
בכ"ט בתשרי תש"ו, 6/10/1945
התגייס ב-אוגוסט 1963
שרת במשטרה הצבאית מצ"ח
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה בכסלו תשל"ד, 20/12/1973
מקום נפילה: ג'בל ליבני
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה , אם, שני אחים ואחות

קורות חיים

חנניה, בן ניחה וישראל ז"ל, נולד ביום כ"ט בתשרי תש"ו (6.10.1945) בבריסל שבבלגיה ועלה ארצה עם משפחתו בשנת תשי"ג (1953). את שתי שנות לימודיו הראשונות עשה חנניה בבלגיה, ואחר-כך המשיך ולמד בארץ.

את הלימודים עד הכיתה החמישית סיים בבית-הספר היסודי "מרכז רמת גן" והשלים את לימודיו היסודיים בבית-הספר "שילה" ברמת-גן; אחרי-כן החל בלימודים תיכוניים בבית-הספר התיכון "אהל-שם" והמשיכם בבית-הספר "הדסים", שם סיים במגמה הביולוגית.

במהלך הלימודים עסק חנניה בספורט, והקדיש לכך את רוב שעות הפנאי שלו ואת מרב מרצו. הוא היה חבר ב"הפועל" הדסים, ושני תחביביו האחרים היו משחק השח-מט והפעילות בגדנ"ע אוויר, שבמסגרתה השלים מספר קורסים והשתלמויות.

הוא אהב מאוד את הארץ ובכל הזדמנות היה יוצא לטייל בה.

חנניה גויס לצה"ל באוגוסט 1963 והוצב לחיל המשטרה הצבאית. לאחר הטירונות השתלם בקורס לשוטרים צבאיים והגיע להישגים מצוינים. מפקדיו העריכוהו מאוד ושלחוהו לקורס חוקרים פליליים. בקורס הזה הוענקו לחנניה ציונים גבוהים בכל המקצועות. לאחר שהצטיין גם בתחום חדש זה נשלח להשתלם בקורס לסמלי חיל המשטרה הצבאית והוסמך כמש"ק משטרה צבאית.

מפקדיו העריכוהו כחייל ומפקד ישר, הגון ומסור, והיו שבעי רצון מאוד מעבודתו ומהישגיו במילוי תפקידו.

בתום שירותו הסדיר הוצב חנניה ליחידת מילואים וכפעם בפעם היה נקרא לתקופות של שירות מילואים פעיל. משחזר לחיים האזרחיים המשיך בלימודיו באוניברסיטה.

ביום כ"ה בכסלו תשל"ד (20.12.1973) נפגע חנניה בתאונת דרכים קטלנית באזור ג'בל לבני ונפל בעת מילוי תפקידו.

הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית שאול. השאיר אחריו אישה - אילה, אם, שני אחים ואחות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד מצ"ח: "סמ"ר חנניה ז"ל... היה אחד מטובי חיילינו וידידינו. הערכנו את אישיותו הנפלאה ואת דבקותו ומסירותו ללא גבול לתפקידו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה