תפריט נגישות

רב"ט צבי צביקה דרורי ז"ל

צבי דרורי
בן 20 בנפלו
בן יהודית וגרשון
נולד בחיפה
בי"א בתמוז תרפ"ח, 29/6/1928
שרת בחטיבת אלכסנדרוני (חי"ש)
נפל בקרב
בט' בתמוז תש"ח, 16/7/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: קולה
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק
הותיר: אם ואח

קורות חיים

בן גרשון ויהודית. נולד ב-29.6.1928 בחיפה. בהיותו בן שנתים עברו הוריו למושב ירקונה ושם גדל והתפתח. בשנת 1943 נתיתם מאביו ומשום כך הפסיק את לימודיו ורכש לו מקצוע של מסגר-מכונן. עבר ב"אגד". היה חבר "הנוער העובד" והצטרף בגיל שלוש-עשרה וחצי ל"הגנה" ולאחר שלוש שנים עבר עם מחלקתו לחי"ש. יתמותו מאביו עוררה בו רגשי-חובה עמוקים כלפי האם והאח הקטן.

חבריו בעבודה חיבבו את צביקה, כפי שקראו לו, בשל מסירותו ואופיו המוצק והישר. בעל נשמה רגישה היה לסבל הזולת, מסור בלי גבול לאמו האלמנה ורבות התלבט בין החובה לה ולמולדת. ובכל זאת עם הכרזת הגיוס היה בין ראשוני המתיצבים, אף-על-פי שרשאי היה, כבן הבכור, תומך משפחתו ומסגר, ליהנות מאי-אלו הנחות ולהישאר בעורף.

השתתף בפעולות קרביות בגוש תל-מונד, בכיבוש הכפרים סביב יפו, בשרון, בלטרון ובהבטחת הדרך לירושלים. זכה באות-הצטיינות על גבורותיו בחזית לטרון ועמד לצאת לקורס מ"מ, אך המוות קדמהו.

בין קרב לקרב היה משוחח לעתים עם חבריו על תכניותיו לעתים ועל כל שיעשה למען אמו ואחיו הקטן. וכשם שדאג למשפחה כך דאג גם לחבריו החיילים. עייף, כושל וצמא נשא על שכמו חייל פצוע עד שהביאו למקום-מבטחים. ביום 16.7.1948 נפל בקרב קולה כשהתקדם יחידי כדי לתפוס עמדת-אש טובה ולחפות על חבריו הנסוגים. למחרת היום הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בנחלת-יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה