תפריט נגישות

רס"ן לוי פיגנבוים ז"ל

לוי פיגנבוים
בן 26 בנפלו
בן ניצה ולוי
נולד בקיבוץ בית קשת
בכ"ד באדר ב' תש"ח, 4/4/1948
התגורר בבית קשת
התגייס ב-יולי 1967
שרת בחטיבת הצנחנים גד' 202
נפל בעת שירותו
בי"ב בתמוז תשל"ד, 2/7/1974
מקום קבורה: קיבוץ בית קשת
הותיר: אישה, אם, אב חורג ושלושה אחים

קורות חיים

בן לוי ז"ל וניצה. נולד ביום כ"ד באדר ב' תש"ח (4.4.1948) בקיבוץ בית קשת. למד בבית הספר היסודי ובבית הספר התיכון שבקיבוצו. מגיל צעיר התבלט לוי כילד חזק וחסון. חבריו מספרים עליו שהיה בחור טוב-לב ששאף תמיד לעזור לחלש ולנזקק לסיוע.

מספרת יהודית, חברתו לכיתה: "בכיתה שלנו נוצרה חלוקה בלתי רשמית לרמות לימודים. לוי היה שייך לרמה ב', והדבר הפריע לו מאוד. הוא שאף להצטיין בלימודים וסבל מכך שלכאורה היה תמיד האיש החזק ולא זה החושב". כפי שמעידים סבו וסבתו הוא "גדל כמו פרח יפה, גבוה, מוכשר, מוסיקאי מחונן".

היה חבר בתנועת נוער. כמו כל בן משק נשלח להדרכה בסניף 'מחנות העולים' בנצרת יחד עם עוד כמה בני משק. משום שהיה חסון ובעל כושר גופני מצויין אהב, מטבע הדברים, פעילויות ספורטיביות, טיולים וכל אתגר שחייב מאמץ קשה במיוחד. הוא ידע להשתובב ולהצחיק את כולם, אך יחד עם זאת היה בוגר באופיו, ביקורתי ובעל ערנות אינטלקטואלית גבוהה.

לוי גוייס לצה"ל ביולי 1967 והתנדב לשרת בנח"ל. לאחר הטירונות השתלם בקורס מ"כים. סיים אותו בהצטיינות, והוטל עליו להדריך מחזור נוסף בקורס.

באפריל 1969 נשלח לקורס קצינים. בתום שירותו הסדיר התנדב לוי לשרת בצבא הקבע וביקש לשרת כצנחן בחיל הרגלים. הוא השתלם בקורסים מקצועיים שונים והתקדם במהירות רבה בסולם המקצועי.

בשנת 1971 קיבל לוי תפקיד מ"פ, וכפי שמעיד מפקד הפלוגה הסמוכה לפלוגתו, עופר: "לוי היה בעל נתונים מצוינים לתפקידו - בעל כושר גופני, כוח-רצון ויכולת גופנית ונפשית להוביל פלוגה". במהלך שירותו הצבאי השתתף בפעולות קרביות רבות וזכה להערכה גבוהה ביותר מצד מפקדיו.

לקראת סיום שירותו הצבאי התלבט לוי בדבר המשך דרכו: האם עליו לחזור לקיבוץ? האם יוכל לממש את רצונו ללמוד בטכניון? לבסוף החליט לעזוב את קיבוצו ונסע עם אשתו - ציפי, לה נישא בתחילת שנת 1973, לחוף השנהב. כעבור כמה שבועות שבו בני הזוג לישראל, ולוי החליט לחזור לקיבוץ. הוא הספיק לעבוד ימים אחדים בשדה הכותנה, ומלחמת יום הכיפורים השיבה אותו לשדה הקרב.

במלחמה נטל חלק בקרבות הקשים בסיני, בגזרה הדרומית.

ביום י"ב בתמוז תשל"ד (2.7.1974) נפטר רב-סרן לוי בעת שירותו.

הובא למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בבית העלמין שבבית קשת.

השאיר אחריו אישה, אם, אב חורג ושלושה אחים.

משפחתו הוציאה לאור חוברת לזכרו, ובה סיפורי חבריו מן הילדות ומתקופת השירות הצבאי, לצד מכתבים לבני משפחתו ולידידיו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה